top of page
  • Writer's pictureחגית משאלי

מתלבטת אם להניק- איך מקבלים החלטה?

Updated: May 2, 2022

"לא הנקתי אחרי הלידה הראשונה-

- אני חושבת שאני רוצה להניק הפעם בגלל ש..."

- אני לא רוצה להניק הפעם בגלל ש..."

נשים בהיריון, שניסו להניק בעבר, נפגשות איתי לעיבוד חווית ההנקה שלהן כדי לקבל החלטה בנוגע להנקה הקרבה- האם לנסות להניק הפעם או מראש לייבש את החלב מיד לאחר הלידה.


המרחב הזה שנוצר בנינו במפגש מהווה הזדמנות עבור האישה להגיד את כל מה שלא נאמר מעולם, כל מה שהיא נבוכה שישמעו, כל המחשבות שהיא מתנצלת שהן קיימות בראשה.

במפגשים שלנו נשים אומרות שהן רוצות להניק כי זה הסטנדרט המקובל, כי הן לא יודעות מה לענות כשישאלו אותן אם הן מניקות, כי הן חוששות מהתגובות של הסביבה כשהן ישלפו בבקבוק תמ"ל מהתיק. הן כ"כ חוששות מהמצבים הללו, שאין להן כלל מחשבה על ההנאה והסיפוק מההנקה. חוויית ההנקה הקודמת הייתה כ"כ טראומטית שאין להן חוויה מיטבית לצפות לה.


מצד שני, נשים שלא רוצות להניק או חוששות מההנקה משתפות אותי שהן מאמינות שיחשבו שהן אגואיסטיות, או כאלו ש"מונעות מהתינוק את הטוב ביותר", שחושבות רק על הנוחות שלהן.

בסופו של דבר, הקונפליקט לא מניח להן ומה שמנהל אותן זה מה תחשוב עליהן הסביבה ולא מה הן (והתינוק שלהן) ירוויחו מההנקה.


מה עוד עולה במפגשים איתי? מערכת היחסים עם היועצת (או שלל היועצות) שפגשו לאורך תקופת ההנקה, ההשתעבדות לשאיבות, הפחד מהכאב בפטמות, האתגר בטיפול בתינוק בזמן קשיי ההנקה או ההחלמה מהלידה ועוד. עולים הרבה רגשות מכאיבים כמו כעס, עצב, אכזבה ועוד וכל אלו מופנים כלפי עצמן או כלפי המשפחה, חברות, יועצות, טיפת חלב, הסביבה הרחוקה יותר ועוד.

במפגשים עם נשים בתהליך עיבוד חוויית הנקה חשוב לי לתת מקום לכל מה שעולה ללא שיפוט או ביקורת. לאחר שנותנים מקום לכל אלו עולות בדר"כ הבנות משמעותיות לגבי ההמשך.

אמנם אני יועצת הנקה, אבל התפקיד שלי הוא ללוות אותך בדרך שלך ללא אג'נדה, ביקורת או דעה. רק את מחליטה אם להניק את התינוק/ת שלך. אני כאן בשבילך כדי לאפשר לך מרחב מקבל, מעבד וכזה שיכול להסתכל הלאה בהכרה שקטה ובטוחה.


כל החלטה שתחליטי בסוף התהליך שלנו תלווה בהכנה פרקטית. אם תחליטי כן להניק הפעם, נחשוב יחד למה את זקוקה הפעם, מה המשאבים הנחוצים, איזה הכנה רצוי לעשות וכמובן מאוד חשוב שנסמן נקודה שבה את יודעת לעצור לפני שאת משחזרת שוב את סיפור ההנקה שחווית. במידה ותחליטי לא להניק, נבנה יחד תמיכה משמעותית למקרים בהם סיטואציות מהחיים יעוררו תחושות לא נעימות- לדוגמא, איך את לא נמנעת ממפגשי אימהות ואיך את שולפת בקבוק תמ"ל מבלי להתכווץ או להתנצל.


יש בי תחושת סיפוק אדירה כשנשים שולחות לי הודעת עדכון אחרי הלידה שלהן. בדר"כ הן נראות כך:


אשמח ללוות אותך בדרך להחלטה על ההנקה הקרבה כדי שגם את תהיי שלמה עם ההחלטה.

ליעוץ הנקה או ליווי רגשי בגישת B.O.T מוזמנת להתקשר אלי בטלפון 052-3501450



81 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page