top of page
  • Writer's pictureחגית משאלי

הנקה ומערכת היחסים של נשים עם השדיים שלהן

בפוסט הקודם שלי על התפתחות של שדיים ודימוי גוף שיתפתי שכשאני מגיעה לאישה ליעוץ הנקה, אני יכולה לצפות מהצד ולנחש מה נשים חושבות על עצמן ועל השדיים שלהן.

יש נשים שממש יצניעו את השד, יפתחו צוהר קטנטן לתינוק וימהרו לסגור את החזייה בסוף ההנקה. לעומתן יש נשים שפותחות בפני את הדלת ומקבלות אותי בחזה חשוף. כל אחת ומידת הנוחות שלה.

אני שומעת את ההערות של נשים על גופן ונצבט לי הלב.

חלקן כבר אומרות לי בטלפון "את תראי כשנפגש, כמעט ואין לי פטמות". חלקן כבר קיבלו הערות כאלה מהאחיות בבתי החולים. אלו משפטים שנצרבים לנצח.

מה עוד נשים אומרות על השדיים שלהן?

"זו הפטמה הפחות טובה"

"זה השד הבעייתי"

"זה הצד שמניב יותר"

"התינוק שלי לא אוהב את הצד הזה"

"השד שלי קטן מידי, איך אני אייצר מספיק חלב?"

"השד שלי ממש גדול, אני מרגישה שאני חונקת אותו והוא טובע שם"


בכל שנותיי כיועצת הנקה ראיתי אלפי שדיים, ומעולם לא ראיתי נשים עם שדיים זהים. יש המון סוגי שדיים ופטמות וחשוב לי לפרט אותן כדי שתדעי שאת נורמלית והשד שלך נהדר עבור ההזנה של התינוק שלך.

בתמונות של אמנות עתיקה כל השדיים צוירו אותו הדבר: לבנים, עגולים, זקופים, נעריים, רחוקים זה מזה. כך נמדד בעיניהם שד יפה.

ובימינו בשלטי חוצות ופרסומות נשים מוצגות עם חזה מלא, עומד, שזוף ברוב המקרים. נדיר מאוד לראות כאלו שדיים במציאות.


ובעולם האמיתי יש שדיים גדולים מאוד ויש שדיים קטנטנים (שיניבו כמויות גבוהות של חלב), יש נשים עם פטמות עודפות, יש נשים עם פטמות שקועות או שטוחות וכאלו עם פטמות גדולות מאוד, יש נשים עם שערות מסביב להילה ויש כאלו שיש להן רקמת שד עודפת בבית השחי. יש נשים עם פטמות מפוצלות וכאלו עם שומות או נקודות חן על השד. יש נשים עם הילה ענקית או קטנטנה, יש נשים עם הילה ממש כהה/שחורה וכאלו שההילה כ"כ בהירה שכמעט לא רואים אותה.




אז אני יוצאת לנשים בקריאה גדולה:

לתינוק שלך אין דעה על השד שלך. התינוק יונק מהשד, לא מהפטמה, הוא לא מכיר עוד שדיים, הוא מכיר אותך, את הריח שלך, הקול שלך, תיפוף הדופק שלך, זרם החלב העשיר שלך. החיבור לשד מעניק לו חום, הגנה, הזנה וכל פטמה ושד טובים להנקה.









בספרה המרתק "האבולוציה של האהבה" של פרופ' עדה למפרט (חוקרת פסיכולוגיה אבולוציונית), ישנו תיאור נוקב ומטלטל על המעבר האבולוציוני שהחברה דרשה משדיים מניקים ומזינים לשדיים כאובייקט מיני. נשים רבות החלו לגלות רגשות חמים ומקבלים כלפי השדיים שלהן, אחרי שגילו את התפקיד הקדום שלהם בעולם.


ליעוץ הנקה או ליווי רגשי מוזמנת לפנות אליי בטלפון 052-3501450

193 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page