top of page
  • Writer's pictureחגית משאלי

ייבוש חלב אחרי לידה שקטה

Updated: Jul 1, 2021

אם הגעת לפוסט הזה, חשוב לי קודם להביע את השתתפותי בצערך על האובדן שלך.

במסמך זה אפרט עבורך כיצד ניתן לייבש חלב בדרך המהירה ככל האפשר.


נשים אחרי לידה ייצרו חלב באופן לא רצוני מרגע הוצאת השיליה מהרחם ובמרבית המקרים נשים אחרי לידה שקטה יבקשו לייבש את החלב מהר ככל הניתן. ייצור החלב יכול להוות עבורך תזכורת מתמשכת ומורגשת פיזית ורגשית לעובדה שאין תינוק שזקוק להנקה. השדיים מתמלאים, מטפטפים וכאובים ומחכים להתרוקן.


אלו האפשרויות לייבוש חלב:

1. נטילת כדור דוסטינקס- הגורם המשמעותי ביותר בתהליך הייבוש

2. שימוש בעלי כרוב בחזייה והקפדה על החלפה שעתית- לכרוב יש יכולת ספיחה של נוזלים והקירור יכול לשמש כקומפרס קר שמאפשר כיווץ של כלי דם ומניעת גודש.

3. שתייה מרובה של חליטות מרווה

4. כיוון שמהיממה השלישית-רביעית מהלידה ייצור החלב תלוי במידת הפינוי מהשד ע"י שאיבה או סחיטה של חלב, ככל שתמנעי מפינוי מהשד כך ייבוש החלב יהיה מהיר יותר. במידה ומתחיל גודש (תחושת אבנים/ סלעים בשד) יש להקפיד על פינוי קל בעזרת סחיטה ידנית ואם ממש אין ברירה אז פינוי בעזרת שאיבה, עם תשומת לב לפינוי קל בכדי לא לעודד עודף יצור.

5. כל קומפרס קר אחר- תחבושות קפואות או לקט ירקות מהמקפיא עטוף בבד דק.

6. במידה ויש תחושת כאב או התפתחות של גודש ניתן ליטול כדור נורופן או אדוויל בכדי למנוע דלקת- כמובן לאחר שנשללה אלרגיה או קונטראינדיקציה לתרופה.

** ניתן ליישם את כל ההמלצות בו זמנית


משך זמן עד ייבוש מלא- כל אישה מגיבה אחרת לתהליך הייבוש בהתאם לשבוע הלידה, להיסטוריית ההנקה ולמאפיינים פיזיולוגיים. באופן כללי, קשה להעריך בדיוק אך ניתן לשער שמדובר ביומיים עד שבוע.


דברים שיהיה טוב לחשוב עליהם:

1. יצירת מחזיק זיכרון מחלב אם- מחזיק זיכרון נותן נוכחות ועדות לעובר ולאובדן שחווית. אפשר לשמור מעט מהחלב שלך במקפיא. היום ישנן שיטות שונות לייבוש ושימור של החלב בבקבוקונים קטנים או תכשיטים.

2. תרומת חלב אם- בנק חלב אם מקבל תרומות מכל רחבי הארץ ותורם אותן לפגים אשר עבורם חלב אם נחשב מציל חיים. תרומת חלב אם יכולה להיות הזדמנות יקרת ערך לתת חיים במקום שבו היה אובדן של חיים.

לתרומת חלב אם ניתן ליצור קשר עם "הבנק הלאומי לחלב אם" של מגן דויד אדום בטלפון 07-32630200 או במייל: milkbank@mda.org.il

3. פרידה ואבל- פרידה היא תהליך מתמשך לאורך זמן. יהיה טוב להמשיך את תהליך האבל ע"י פרידה מההנקה שלא היתה, גם לאחר ייבוש החלב.


אם יש לך עוד שאלות או נושא אחר שתרצי לדבר איתי עליו, את מוזמנת להתקשר אלי לטלפון 052-3501450




1,212 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page