top of page
  • Writer's pictureחגית משאלי

שאלות נפוצות לפני יעוץ הנקה






13 שאלות נפוצות שנשים שואלות אותי בשיחת הטלפון הראשונה שלנו:



1. איפה מתקיים יעוץ הנקה?

המפגש הראשוני שלנו מתקיים אצלך בבית, בסביבה הטבעית שלך. לנשים רבות קשה מאוד להתנייד אחרי לידה, בין אם ילדו בניתוח קיסרי או שיש עדיין כאבים אחרים מהלידה. בנוסף, עבור חלק מהאימהות, היציאה מהבית עם תינוק קטן מלווה בהרבה חשש ופחד בשבועות הראשונים.

חשוב לי שנעבוד על ההנקה באזור בו את מניקה בדר"כ- מיטה, ספה, כורסא או כל מקום אחר. בצפייה בהנקה נוכל להיעזר בכריות שיש אצלך (אין צורך בכרית הנקה), לעבוד על הנקה בשכיבה ועוד.

2. כמה זמן נמשך יעוץ הנקה?

יעוץ הנקה בדר"כ נמשך כשעה וחצי, לפעמים מעט יותר, אבל אני לא הולכת לפני שעניתי על כל השאלות שלך ווידאתי שהכל ברור. חשוב לי לראות הנקה, לכן כדאי שהתינוק לא יהיה שבע בשעה שקבענו. לפעמים אם התינוק רעב מידי, נאלץ לצלול ישר להנקה ומבלי שנעשה היכרות מסודרת ושאקח פרטים מקדימים לפני- לא נעים לשמוע תינוק בוכה...

כדאי שתינוקך יאכל כשעתיים לפני השעה שקבענו. אם את רואה ששעת הפגישה מתקרבת והוא חסר מנוחה, נסי להציע לו קצת חלב, לנענע אותו ולהסיח את דעתו.

3. בכמה מפגשים מדובר?

ב 90% מהמקרים נשים יסתפקו במפגש אחד, כיוון שבתום המפגש המעקב ממשיך דרך שיחות טלפון ווואטסאפ. במידה ואת צריכה פגישה נוספת, ניתן לקבוע יעוץ נוסף אצלך בבית או שתגיעי לקליניקת הנקה קבוצתית.

4. האם אנחנו נשארות בקשר אח"כ?

בוודאי! בתום המפגש שלנו אנחנו בונות עבורך תוכנית להמשך. חשוב לי שתעדכני אותי איך את מסתדרת, האם התוכנית עובדת ומה חשוב לשנות. אני זמינה לשאלות בטלפון או בוואטסאפ בשעות הבוקר והערב. שעות הצהריים מוקדשות לילדים 😊

יתכן ועבור חלק מהשאלות אני אציע פגישה נוספת בכדי שאוכל להסתכל ולתת מענה מקצועי ומדויק.

5. מי צריך להיות נוכח בפגישה?

שאלה נהדרת! חשוב לי שתרגישי בנוח. אם לא תרגישי בנוח, תתביישי לשאול שאלות ולא תהיי מרוכזת, היעוץ לא יהיה אפקטיבי.

אם יותר נוח לך להיות לבד, בלי נוכחים, חשוב שתדאגי לפרטיות שלך ותבקשי זאת בנימוס מהסביבה. אם ממש חשוב לך שיהיו איתך הבעל/ אמא/ חמות/ אחות/ חברה- אני אשמח מאוד. קחי רגע לחשוב מה יהיה נכון יותר עבורך ועבור הזמן שאת משקיעה ביעוץ.

6. יש לך ניסיון בהנקה של פגים? תאומים? שביתת הנקה? גמילה מהנקה? ניתוח הקטנה? ריפלוקס?

כן. ההסמכה של יועצת הנקה מוסמכת IBCLC מחייבת קורס הדרכה הנקה, לימודים של 14 קורסים, הדרכה של החייאת תינוקות, 500 שעות סטאז' בליווי מנטורית ובחינה בינלאומית. שלא כמו מקצועות רפואה אחרים, אני מחויבת להיבחן מידי 5 שנים בכדי לחדש את הרישיון. אז כן- אני נבחנת גם על נושאים מורכבים שונים.

7. למי פונים כדי לאבחן לשון קשורה?

ההסמכה של יועצת הנקה מוסמכת IBCLC מחייבת 500 שעות סטאז' בליווי מנטורית ובחינה בינלאומית, ולכן יועצות הנקה אמורות לבדוק את פה של התינוק- כולל מבנה ותפקוד, ולדעת לאבחן לשון קשורה ולהפנות לגורמים הרלוונטיים לצורך אבחון מעמיק וניתוק לשון.

8. מגיע לי החזר מקופת חולים?

ברוב הקופות יש הסדרים או החזרים על ייעוצי הנקה. לבדיקה לפי קופת החולים שלך אנא לחצי כאן. בנוסף, במידה ויש ברשותך ביטוח בריאות פרטי, מומלץ לבדוק איתם אם הפוליסה מכילה יעוץ הנקה.

9. את חושבת שעוד יש סיכוי להציל את ההנקה?

אני לא יודעת- צריך להיפגש ולראות. אני כן יכולה לבשר לך שכל עוד את מייצרת חלב, תמיד אפשר לנסות להציל את ההנקה. במפגש שלנו ננסה מגוון שיטות ופתרונות ונבנה תכנית כזו שתוכלי להמשיך ולנסות להניק גם אחרי המפגש שלנו.

10. מה קורה ביעוץ הנקה?

במפגש שלנו אני לוקחת הרבה פרטים עלייך, על ההיריון והלידה, על ההנקה ועוד. לאחר מכן אני מבצעת בדיקת פה ובמידת הצורך גם בדיקת שד (ללא מגע). לאחר כל השאלות והבדיקות, אני ארצה לצפות בהנקה ולהציע תיקונים ושיפורים. לסיום נבנה יחד וכנית להמשך ואיתה נצא לדרך.

11. האם יש טעם להזמין יעוץ הנקה גם כשהכל בסדר?

לפעמים זה טוב לשמוע מאשת מקצוע שהכל טוב. יכול להיות שבמפגש תוכלי ללמוד עוד כמה דברים חדשים שיעשירו את הידע שלך בהנקה. בנוסף, תמיד טוב שיש לך טלפון של יועצת שפגשה אותך ומכירה את התינוק שלך ויכולה לענות לך על שאלות טלפוניות. חיפוש בגוגל על מצבים מסוים עלול להרוס את ההנקה. חשוב להתאים את התשובה לאמא ולתינוק.

12. יש דברים שחשוב לי שתדעי עלי מראש. איך אוכל ליידע אותך?

במיוחד בשביל זה בניתי טופס ייעודי תחת מיזם women friendly- טיפול רפואי ידידותי לנשים. הטופס נשלח אלייך בוואטס אפ לפני הפגישה שלנו ובעזרתו תוכלי ליידע אותי ברגישויות, טריגרים, חששות ועוד. אני ממליצה בחום למלא את הטופס לפני המפגש שלנו, כך אוכל להעניק לך יעוץ הנקה מותאם לך.

13. איך אפשר לשלם לך על היעוץ?

אפשר לשלם במזומן, ביט או צ'ק. אני לא עובדת עם אשראי


עכשיו נשאר לך רק להתקשר אלי ולקבוע פגישה: 052-3501450

93 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page